Bröllop!

Igår va jag på bröllop i östra vingåkers kyrka. Mina kära vänner Sofie o Nicke gifte sig. Dom va så himla fina o bröllopet o allt va jätte fint =) Det va nästan så att tårarna kom!!
O vilken tur med vädret de hade. Det kom några regnstänk när dom kom ut ur kyrkan men det ska tydligen betyda tur så det gjorde juh inte så mkt!!
Sedan så va festen på baggetorps bygdegård. Hur god mat som helst!! Det va Nickes kusin med vänner som hade som projektarbete att göra maten. (de går alltså hotell resturang)
Verkligen lyckat. Förätten va Smördegsbouché med skaldjursröra. Varmrätten var Apelsin & pepparstekt kycklingfilé med sommar sallad som serverades med champagnasås. O till dessert va det Vaniljpannacotta med jordgubbschutney, och sen va det även tårta då.
varmrätten där va hur god som helst, o såsen....fan va gott. Ge mig receptet!!
Sen va det partytime....baren öppnade o festen satte igång på riktigt!!
Tessan kom o hämta mig och Linnea när hon slutade jobba vid 3. Så va hemma vid femtiden...då va det hur ljust som helst ute!! Så vaknade till liv idag först vid 14....med huvudvärk och seg som fan....men det va det värt!!
Blir nån flottig mat sen om man orkar sig ut genom dörren!!
Bilder kommer en annan dag....när jag orkar!
Puss

Önskar brudparet att lycka i framtiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0